آسانسور های گیربکسی و گیرلسی

آسانسورهای گیربکسی:

اصلی ترین قطعه یک آسانسور موتور گیربکس آن است که کلیه عملیات بالابردن و پایین آوردن کابین را بر عهده دارد. نیرویی که لازم است تا کابین را جابجا کند توسط موتور آسانسور تامین می شود. اجزای دیگری نیز مانند فلکه گیربکس و ترمز الکتریکی نیز در این عملیات سهیم هستند. موتورهای گیربکسی در آسانسور به دلیل وجود هماهنگی بیشتر میان تولید توان و مصرف توان در بهینه ترین حالت ممکن مورد استفاده قرار می گیرند.گیربکس اصطلاحا وسیله و ماشینی است که توان مکانیکی انرژی حاصل از آن را به مصرف کننده و مرجع نیاز می رساند. گیربکس ها در واقع واسطه هایی هستندکه این انرژی ها و توان ها را در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت منتقل می کنند.
همواره میان موتوری که در حال چرخش است و دستگاهی که به این چرخش در جهت تامین نیروی مورد نیاز خود نیازمند است باید یک واسطه ای باشد که گیربکس ها این وظیفه را بر عهده دارند. استاندارد بودن و قابلیت انتقال نیروی تولید شده به مرکز مصرف اهمیت زیادی دارد. یک موتور گیربکس باید بتواند تمامی نیروی تولید شده را با هر مقداری به مصرف کننده انتقال دهد. مصرف کننده هم باید استعداد گرفتن نیرو و بکار بردن آن را به صورت گشتاور داشته باشد.

آسانسور گرلس:

آسانسور گیرلس چیست ،در بسیاری از پروژه های مهم نصب و راه اندازی آسانسور از موتورهای گیرلس استفاده می گردد.موتور های آسانسور گیرلس مزایای بهتری نسبت به موتورهای گیربکس دار دارند.از این رو در پروژه های مهم تر مورد استفاده قرار می گیرندبه آسانسورهایی که در آن ها از موتورهای بدون گیربکس استفاده می گردد.

آسانسور گیرلس گفته می شود.
این آسانسورها بازدهی و راندمان بیشتری نسبت به آسانسورهای گیربکس دار و آسانسورهای هیدرولیک دارند.از این رو در پروژه های مهم اداری ، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.باید دانست اندازه کوچک موتور باعث شده است امکان کوچک کردن موتورخانه برای سازندگان ساختمان وجود داشته باشد. از نکاتی که در مورد این موتورها حائز اهمیت است امکان نصب به صورت بدون موتورخانه MRL است.


آسانسورهای گیرلس با داشتن راندمان بالا ، مصرف انرژی کمتری نسبت به موتورهای گیربکس دار دارند.اجزای این موتورهای آسانسور شامل انکودر ، ترمز ، فلانژ ، یاتاقان ، جعبه ترمینال بدنه موتور ، روتور به همراه مگنت ها ، محافظ خروج سیم بکسل ها ، براکت ، یاتاقان ، شفت ، ورقه استاتور به همراه سیم پیچی ، فلکه کششی و سایر موارد است.

تماس با ما

 آدرس دفتر مرکزی: اصفهان، شهرک شهید کشوری، خیابان بوستان۳، مجتمع رویال سنتر، طبقه۲ واحد۴

تلفن:   ۳۶۳۴۳۴۱۰ – ۰۳۱
فکس:  ۳۶۳۴۳۴۱۱ – ۰۳۱
پست الکترونیکی:  info@borjezarin.ir

برج زرین در شبکه های اجتماعی
جدیدترین مطالب