نصب و اجرای آسانسور

نصب و راه اندازی آسانسور یکی از مهمترین مراحل چهارگانه در آسانسورها است. اگر مرحله نصب آسانسور ضعف با نقصی داشته باشد ما نتیجه مطلوبی نخواهیم داشت.حتی اگر انتخاب قطعات به بهترین شکل انجام شود.

مرحله اول : نصب ریل و درب

ریل‌های هدایت کابین و کادر وزنه و همچنین درب‌های طبقات مطابق نقشه نصب می‌گردند.موقعیت نصب ریل‌ و درب‌ها توسط طراح آسانسور مشخص می‌شود. بهترین حالت موقعیت نصب ریل هدایت کابین، مکانی است که مماس بر مرکز صقل کابین باشد. در این حالت کمترین اصطکاک مزاحم که موجب استهلاک شود را خواهیم داشت. و در حین حرکت کمترین صدا ایجاد خواهد شد. مورد مهم در نصب ریل‌ها، دقت بالای شاقول است. همچنین نصب شدن ریل‌ها روی یکدیگر و کاملا موازی بودن آنها با جفت روبروی خود است. حصول این نتایج به کمک ساعت ریل‌ها و شاقول‌های لیزری و سیم شاقول‌ها است. کل مسیر شفت بصورت یکپارچه طی می‌شود و به عنوان مبنای نصب ریل مورد استفاده قرار می‌گیرد
درب های طبقات نیز باید دقیقاً با لحاظ فواصل استاندارد و طراحی در راستای یکدیگر قرار بگیرند.

مرحله دوم :نصب آسانسور
در این مرحله موتور آسانسور در جای خود مستقر می‌شود. کابین و متعلقات آن نیز درون شفت، مونتاژ می‌شوند و در جای خود قرار می‌گیرند.
سیم‌بکسل‌های کششی متصل می‌گردند. وزن کابین و دیگر تجهیزات متحرک روی سیم‌بکسل‌ها قرار می‌گیرد. (معلق سازی کابین)
نصب ترمز ایمنی و سیستم ایمنی مکانیکی آسانسور در این مرحله از نصب انجام می‌شود.

مرحله سوم :نصب و راه اندازی آسانسور (نصب الکتریکال ) است

دراین مرحله تابلو کنترل آسانسور، شستی‌های فرمان و احضار و سایر مدارات الکتریکی و ایمنی متصل می‌شوند. همچنین سیم‌کشی‌های برق قدرت الکترو موتور به آن متصل میشوند و آسانسور آماده تست می‌شود.
موارد حائز اهمیت در این بخش، انتخاب نوع و مقطع سیم‌های مصرفی است. دیگر نکات دارای اهمیت موقعیت نصب تابلو فرمان، نحوه صحیح
اتصال سیم‌ها به مصرف کننده‌ها و رعایت نکات مهندسی در مداربندی می‌باشد.
پس از انجام این مراحل، تنظیمات نهایی آسانسور انجام می‌شود و آماده راه‌اندازی و استفاده عمومی خواهد شد.

تماس با ما

 آدرس دفتر مرکزی: اصفهان، شهرک شهید کشوری، خیابان بوستان۳، مجتمع رویال سنتر، طبقه۲ واحد۴

تلفن:   ۳۶۳۴۳۴۱۰ – ۰۳۱
فکس:  ۳۶۳۴۳۴۱۱ – ۰۳۱
پست الکترونیکی:  info@borjezarin.ir

برج زرین در شبکه های اجتماعی
جدیدترین مطالب